05 Mei 2011

Arenaa De Luxe

Masa kat Melaka hari tu kita orang stay dekat Arenaa of Stars Deluxe.  Tak ada maknanya nak duduk kat arena of stars...lain simpang nya tu...ni gambar masa checked in.  elok cantik aje...ko tunggu kejap lagi anak2 bertuah ni buat terjun tiruk, lompat tinggi segala mcm aksi...jahanam...
Cantik betul tiles kat bilik air ni.  aku rasa cam corak kain baju aje...memang cantiklah.  walaupun ada heater, tapi di sebabkan anak2 aku memang tak pernah di ajar mandi air panas, sejuk macam mana pun dia orang tx kisah.  aku suruh mandi air panas pun dia orang terjerit2 tak nak, nak air sejuk jugak...suka hati koranglah...
Malam tu ntah apa mimpi Eimran duk kat kerusi tu menyiapkan homework dia.  Syok ya bang duduk kat kerusi tu, tu yang semangat aje nak buat kerja sekolah..bagus..bagus..nanti suruh ayah beli satu utk abang ya...
 Kakak aku ambik bilik berkembar macam ni.  Akulah tu yang suruh...takuuuttttt...
Pagi esoknya, tengah syok2 tidur eimran called suruh turun breakfast.  Dia pagi2 lagi dah keluar ikut kakak aku pergi hantar husband dia main softball.  Memang dah pesan, tunggu dia orang  balik baru gi breakfast tapi tak sangka pulak cepat bebenor.  Aku baru nak mimpi2 dah terkezut bunyi phone.  Makanan biasa2 aje.  Tapi kesianlah kat bebudak ni tak ada lak cereal coco crunch ke hapa.  Tapi oklah dari tak ada langsungkan...
Anak2 aku termasuk aku turun breakfast dgn tak mandi nya.  Turun dengan baju2 tidur sekali. 
Qaseh punya.
Lepas breakfast terus naik bilik.  Budak2 ni duk lepak kat balcony.  Aku aje yang bising sebab takut jatuh.  Taklah tinggi mana, tingkat 2 aje, tapi apa2 pun boleh jadikan.  Soooo utk langkah keselamatan, aku kunci terus pintu nk keluar ke balcony tu.


Sebelum checked out sempat lagi posing2 kat entrance ni.  Yasmin lah yang jadi model tak berbayar aku.  Nak harap eimran, kim salam...

Mesti angin orang yang kemas bilik ni, macam kapal karam di kerjakan dek anak2 bertuah aku tu.  Dahlah masa checked in dia orang sapu  bersih gula2 kat counter tu...licin ko...esoknya receptionist tu tak letak dah gula2 lagi.  Agaknya bila kita org dah checked out baru dia org letak..muahahahhaaa...

Walaupun hotel ni 3 stars aje, tapi aku bagi 4 stars...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails