19 Mei 2011

Rileks di Hari Ahad

Hari Ahad lepas aku bawaklah anak2 bertuah aku ni pergi mandi kolam kat sa pandan.  Yalah dia orang pun dah lama tak mandi kolam, tu yang merengek aje ajak pergi pandan.
qaseh tengok dari tepi aje
sebenarnya hari Sabtu lepas ada makan2 kat rumah kakak aku kat Mantin.  Lepas tu eimran dengan yasmin akan ikut mak ngah dia balik pandan, tapi ntah kenapa yasmin tetiba tak jadi nak tidur rumah mak ngahnya.  Eimran mula tu eksen kan main lagi, tak kisah kalau yasmin tx ada lagi bagus...tapi bila nak pergi tu, merayu domba kat yasmin ajak ikut tidur rumah mak ngah...hahaha eksen lagi...sudahnya sorang pun tak pergi malam tu.
Esoknya baru kita orang pergi pandan semata nak bawa dia orang ni mandi kolam.
Qaseh memang tak layan langsung nak mandi manda ni.  Dia duduk kat tepi aje ngan aku.  Tapi baru lima minit dah uuk...tensi betul aku.  Kenalah naik balik...sib baik tingkat 1 aje.
 ala-ala dugong yang terdampar...
 perut tenggelam...
Cianlah qaseh kena buli dengan abang dan kakak dia.  Dia orang bawa qaseh masuk kolam, terjerit2 lah budak tu ketakutan...tak pasal2 aku kena rescue budak kecil ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails