24 November 2011

Cekodok Nasi

Di sebabkan cekodok nasi ni buat untuk minum petang, kenalah aku buat auto publish belah petang.  Sekarang ni kan asal petang aje hujan, tak ada chance nak bawa anak2 pergi taman.  Bila dah hujan tu mulalah perut bernyanyi merdu.  Tak tau nak buat apa, buat ajelah cekodok nasi ni.  Sedap di makan panas2 cicah ngan sos cili.  Kalau ada sos cili thai laaaagiii sedap.  Berebut2 kita orang anak beranak makan.  Sekejapan licin lepas tu melopong lak fikir nak masak apa untuk makan malam.  Lagi time cuti sekolah ni, otak asyik fikir nak masak apa next, next, next sampailah malam.


Selalunya aku blend kasar sikit nasi ni, lepas tu buatlah cam buat cekodok biasa tu.  aku suka letak taugeh, kalau ada stok daun bawang masuk sekalilah.  Lepas tu time goreng aku suka biar nipis sikit baru garing.  Seeeedaaappppp...dulu anak2 aku tak berapa suka kalau buat cekodok nasi ni, tapi lepas dua tiga kali buat, okay aje dia orang tak complen dah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails