10 Mei 2012

Bikin Panassss...

Gerammmm aje tengok budak nit nit ni tau...sekarang ni kalau bercakap macam bertih jagung..pot pet..pot pet aje mulut dia.  Segala benda kat rumah tu dia yang conquered.  Ni baru betul queen control....
Lepas tu suka follow apa yang abang danial buat.  Kawan abang danial kat sekolah pun dia kata kawan dia juga.  Kadang-kadang jadi telefon karat bagi laporan apa yang orang kat rumah buat.  Abang eimran keluar main lah...abang eimran buka laptoplah...kak min beli pembaris angry bird lah...dia tahu aje semua tu adalah kesalahan...tapi kalau abang dengan kakak bagi laporan pasal dia pulak...laju aje dia cakap, eh mana ada...aceh good girl kan ibu...good girl sangatlah tu(kata abang eimran)...
Macam mana aku kelam kabut cari tudung bila nak keluar rumah, dia pun sama cari tudung juga.  Tak kira lah waktu itu dia pakai skirt ke, seluar pendek ke...tetap nak tudung juga...
Selalunya sekejap ajelah dia pakai pun...tapi tu dah dikira satu permulaan yang bagus.  cuma pakaian tu aje nak kena perbetulkan...abang eimran lah yang selalu marah kalau dia pakai seluar pendek tapi nak pakai tudung juga...cam dalam gambar tulah.  Pakai baju boboi boy ngan seluar pendek...sib baik lepas tu dia dah cabut tudung tu...
Qaseh tak cerewet langsung bab makan.  Apa aku makan dia pun nak makan juga.  Tak kisah langsung kalau makan pedas.  Tapi aku tak suka sebab dia suka makan chewing gum. 
Kalau menangis kuat tak cover line langsung...sama juga kalau ketawa...bukan main besar mulut menganga kalau ketawa...terbahak-bahak...Suara dahlah besar...ayah dia kata suara dia macam janss ikut suara aku...sabar ajelah kan...
my girls...kejap baik..kejap gaduh.kejap kawan kejap tak kawan. kejap sayang kejap tak sayang.  Macam-macam budak nit nit ni.  Aku suka peluk dia kuat-kuat...geram bila dengar dia bercakap tu...kalau aku pergi kerja banyak betul pesanan penaja dari dia.  Hari hari duk pesan suruh beli beg upin ipinlah...baju upin ipinlah.  Dan aku pulak hari hari mencari alasan sebab tak membelikan...Dan terbaru dia pesan suruh beli baju opah...alahai qaseh...hari hari ibu cakap baju upin ipin habis, last last dia suruh beli baju opah...hahaha...geram kan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails