25 Mei 2012

Danial Darling is 5

Kojap aje dah 5 tahun anak aku nih...Tarikh sebenar birth date Danial on 21st May-Isnin lepas.  Tapi sebab omak eh mengalami kemalasan tahap maks...tak adalah entry kenangan lalu...Last year dah buat dah rasanya...Danial bukan ingat pun bila birth date dia.  Kak Min dialah yang duk remind aku suruh beli kek dan hadiah untuk adik dia ni.  Dia yang lebih duk memerah otak fikir nak bagi hadiah apa kat adik dia ni.  Aku bagi cadangan bagi aje kasih sayang dan jangan buat dia selalu...yasmin kata, no..no..no...sabar ajelah aku...
Sebenarnyakan masa nak membeli kek ni, lama juga aku berdiri kat dalam SR tu.  Tak tahu nak order yang mana satu.  Yang pasti aku dah muak sangat nak makan Chocolate Indulgence tu...tapi anak-anak bertuah aku ni, tak ada maknanya nak muak...tapi masa membeli ni aku keseorangan...haruslah ikut citarasa tekak aku...ngeh..ngeh...ngeh..ya ampunnnnn...so pilihan aku kali ni adalah oreo cheesecake...
Masing-masing adalah sangat teruja nak merasa kek ni...sekali bila dah rasa sesuap...ibuuu kek apa ni? Oreo Cheesecake...sedapkan...semua buat muka pelik bila makan cheese terlebih...tak suka ke?  TAKKKK...baguslah...more portion untuk ibu...ayat ibu yang kejam... alahai cian anak ibu...nanti ayah balik kita potong kek lagi ya...nak sedapkan hati dia orang
aku makan banyak ni aje.  Di sebabkan kek ni kurang mendapat sambutan maka banyaklah lebih dan di simpan dalam fridge.  Aku pun beranganlah, esok balik kerja nak makan lagi...kim salam ya...balik kerja tengok tinggal ciput aje...dan dihabiskan oleh birthday boy sendiri.
Sebelum tidur abang eimran duk belek gambar kat dalam handphone aku dan terus tunjuk gambar kek ni.  Lain kali belilah kek macam birthday adik shahirul hari tu....chocolate indulgence lah apa lagi...okaylah...bulan depan ada lagi birthday...nit nit aka qaseh aku tu...makan kek lagi.
Nilah muka suci budak 5 tahun tu.  Sangatlah manjaaaaaaaaaaa...lebih manja dari Qaseh.  Peminat tegar power rangers, ultraman, Ben10 dan sewaktu dengannya.  Tengok cerita yang ganas-ganaskan...tapi dalam hati ada taman.  Pantang kena usik...tanya ibuuu...
Danial sayang...nanti satu hari Danial pun akan baca apa yang ibu tulis ni...moga Danial jadi anak yang soleh...yang mendengar kata ibubapa, menjadi anak yang menghormati orang yang lebih dewasa.  Ibu doakan semoga Danial berjaya di dunia dan di akhirat.  Sentiasa berada didalam rahmatNya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails