08 Mei 2012

Rifqi is 4

Setiap tahun 1 Mei hari rehat utk mereka-mereka yang bekerja...tapi 1 Mei juga hari meraikan besday anak cousin aku ni.  Dua tahun berturut2 dia orang celebrated kat A&W tapi this year buat kat swimming pool kat area rumah dia orang aje.  Cool juga...

Ada 2 kek sebenarnya...tema petang tu rainbow kata kauuu...sesuai sangatlah sebab hari hujan...rainbow kan keluar selepas hujan...sekali sampai habis majlis, hujan tak juga berhenti...nak buat cam ner...rain rain go away...come again another day...tak adalah rainbownya...kek rainbow ajelah..tu pun tersenget sikit kek tu.  Di sebabkan aku dah makan benda lain terlebih dahulu, jadi aku tak berapa nak menikmati rasa kek ni.  Padahal kalau tengok kat blog orang lain, terliur memanjang tengok rainbow cake ni.  Aku rasa sikit aje tu pun Yasmin paksa rasa sikit...so tak boleh nak komen sedap ke tidak kek itu.
Aneka makanan yang di masak sendiri dan di order dekat kafeteria berdekatan...confirmed lah kat tepi pool tu ada kafe, order ajelah dari kafe tu...Antara juadah yang aku makan hari tu of course apple crumble yang dap dap itu, nuget with fries,nasi impit with kuah kacang hj samuri(ya ke?), rendang ayam senawang dengan air sirap ke ribena lupa lah pulak.  Yang aku tak makan...mee hoon goreng, kuih muih...ada karipap, apam dot dot, agar-agar santan dan ada lagi beberapa yang aku tak berapa nak ingat.
nilah yang aku makan tu...mcmlah orang tx tau...hover betul....nuget dengan fries.  Nak tau tak naper aku ambil gambar ni?  Sebab sebelah aku aje...tu yang senang capai... ngeh..ngeh..ngeh..
apple crumble ni pun dap dap sangat...tapi aku makan sikit aje...kata diet kan...
nilah lagi satu rainbow cakenya
Badut pun ada.  Aku tak expect langsung uncle badut ni nak singgah menegur qaseh...waktu tu qaseh tengah duk makan fries sorang-sorang...masa uncle badut minta fries kat dia, dia okay aje nak bagi...tapi bila uncle badut dah pergi baru dia menangis...hahaha lambat terkejut kata kauuu...
upacara memotong kek..ehhh apesal besday boy ke belakang pulak...
Danial ensem with Pak Ngah
anak bujang ku with abang syahir
Qaseh with Mak Ngah and uncle badut.  Uncle badut ni sangat kreatif tau...macam-macam dia boleh buat dengan belon tu...kagum betul aku.  Bunga yang qaseh pegang tu pun cantik.
tengok...siap angkut bawa balik lagi kita orang. Aku suka betul dengan bunga tu.  Ada juga dia buat bunga kecil pakai kat tangan...gambar tak dapat lagi...kalau tak sure aku dah masukkan kat sini...
Cianlah besday boy ni...gambar dia with mummy last sekali.  Sekejap aje dah 4 tahun budak ni...moga Rifqi jadi anak yang soleh ya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails