30 Mei 2012

Little Tots Sports Day 2012

As salam...sesuka hati ajekan aku ni.  Kejap nak bagi salam...lepas dua tiga entry salam pun entah ke mana...maafkanlah aku dalam hal-hal begini...
Hari Ahad lepas sukan sekolah Danial.  Aku aje yang malas tahap melampau-lampau dah ni nak mengupdate blog ni.  Ini pun ada lagi gambar kat dalam laptop...yang itu hasil tangkapan kamera besar.  Hari ni aku masukkan dulu lah mana-mana gambar yang ada sebelum sekolah di buka dan cerita sukan ni pun jadi basi.
Posing dulu kat rumah...dia kan perasaan handsome...
dengan abang, kakak and qaseh
cuaca hari Ahad tu adalah sangat panas..berdenting denting panasnya..acara sukan start dekat-dekat pukul 9 jugalah.  Kita orang pun gerak dari rumah dalam pukul 8.30 kot.  Acara ni di adakan di padang sekolah kebangsaan saujana impian.
Ada 5 rumah sukan ke semuanya.  Ada rumah durian(hijau), nenas(kuning),stoberi(merah),mangosteen(ungu) dan oren(orenlah).  Danial rumah mangosteen...acara sukan tak mula lagi dia dah berpeluh-peluh...tak tahu duduk diam langsung.  Kehulu ke hilir duk mencari kawan dia...
Dia orang pun ada perbarisan mengikut rumah sukan masing-masing.  Hebatkan...yang hebatnya tahap kesabaran cikgu-cikgu tu mengendalikan kanak-kanak yang memanglah aktif..terutama Danial aku tu...
rumah mangosteen
oren
stoberi
nenas
durian
setiap rumah sukan tu ada khemah sendiri.  so that ibubapa bolehlah duduk kat dalam khemah sukan anak masing-masing.  Dekat setiap khemah juga di sediakan air...baguskan.
Adik ni memberi ucapan selamat datang in English
Adik ni pula memberi ucapan selamat datang dalam bahasa malaysia
ucapan dari Puan Pengetua
Acara senamrobik oleh murid 5 tahun.  Danial masuklah ni.  Bila aku suruh practise kat rumah, termalu-malu...sudahnya asyiklah duk perhatikan kawan kat sebelah.
dalam gelung merah tu Danial lah..kawan dia yang sebelah kanan dia tu...dia orang berdua buat lain, orang lain buat lain...
Danial masuk dua acara.  salah satunya lari berhalangan.  Nilah antara halangan dia kena lalu...Dapat tempat ke 4, dapatlah hadiah saguhati.
dia senyumkan dapat hadiah saguhati-bekas air angry bird.  Lepas tu dia terus lari kat aku dengan muka yang masam mencuka...pandaikan coverline...bila aku tanya kenapa...tak nak jawab.  Rupanya teacher dia kata dia nak hadiah medal.  Rumah sukan yang menang no.1-3 dapat medal yang sarung kat kepala tu.  Nasib baik dia senang nak pujuk...teacher dia suruh buat lagi satu game ni betul-betul so that boleh dapat hadiah medal tu....sabar ajelah anak aku ni...
Habis aje satu satu game tu terus bagi hadiah...tak tunggu sampai habis semua acara...Lepas ambil hadiah angry bird tu Danial masuk satu lagi acara lari 3 kaki...kaki di ikat dengan kawan.  risau gak aku takut kalau jatuh...Alhamdulillah kumpulan danial berjaya mendapat tempat ke 2.  Berjayalah dia nak mendapatkan medal dia tu...Aku pun lega juga sebenarnya...
senyumlah sampai ke telinga...
Habis aje dapat medal tu, aku terus balik...memang agak awal juga lah kita orang balik... tak larat nak tunggu sampai habis.  Danial dengan bangganya menayangkan medal tu kat abang dengan ayah dia.  Yang kelakarnya, nak sebut medal pun tak reti...ada ke di sebutnya menyala...kan ke jauh benor tu...agaknya dia nak sebut piala kot... tu yang jadi menyala...ngeh..ngeh..ngeh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails