12 Jun 2012

The Chicken Rice Shop @ Tesco Kajang

 Ya Allah...akhirnya berjaya juga aku nak mengupdate blog ni.  Bukan apa, aku pun tak tahu kenapa sejak kebelakangan ni, aku tak boleh nak masukkan gambar...bila dah siap semua gambar, sampai masa nak publish...semua gambar hilang ke mana ntah...bukan sekali dua tau...cuba bayang kan dah almost 2 minggu aku duk masuk kan gambar chicken rice shop ni!  Nak give up dah sebenarnya, tapi memandangkan ada BE, tu yang aku usahakan juga sampai lah berjaya.  


Ok back to the entry.  Hujung bulan hari tu masa membeli membelah barang rumah kat Tesco, langsunglah mengisi perut kat sini.  Ini pertama kali kami seisi keluarga menjamu selera kat The Chicken Rice Shop ni.  Selalu lalu aje depan kedai ni everytime pergi Tesco, lepas tu selalu baca kat blog-blog orang yang makan kat sini mostly komen sedap makanan kat sini.  Dalam hati aku ni terus menyimpan hasrat dan cita-cita nak makan juga kat sini...tapi takut pulak kalau en suami tak nak.  Tapi hari tu aku berjaya juga mempengaruhi dia...hahaha...(gelak syaiton!)
 macam-macam ada dan semuanya mengiurkan...manalah tak mengiurkan, perut memang tengah lapar sebab  pagi tu breakfast yang ringan-ringan aje.  So malas nak tunggu lama-lama, kita orang ambil yang family set untuk 4 orang makan.  2 orang lagi budak kenit tu boleh share aje...
 roasted chicken 
 tofu ni sedap
 taugeh goreng ni biasa aje
 kerabu mangga ni pun biasa aje
 pai tee ni boleh lah...
 asam pedas ni sedap 
 sup ni biasa-biasa aje
 nasi ayam
yang ni tak order pun...walaupun terliur tengok gambar tu...mungkin next time.  Kalau datang lagi mungkin ala-carte ajelah kot...nak cuba yang lain pulak...


Masa masuk kedai ni tak adalah ramai orang pun, rasanya kita orang yang memula masuk kot...tapi servis ada terlambat lah juga.  Bila nasi dan ayam roasted sampai, terus lah anak-anak aku makan, dah nak dekat habis baru datang lagi lauk yang lain...satu...satu.  Sudahnya nasi dah habis, lauk ada lagi.  Aku tanya kat adik yang duk hantar tu, katanya kekurangan pekerja sebab waktu makan...Tak perlah dik..kita sama-sama lapar nak buat camner kan???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails