02 November 2010

Nak Diet...

 Aku dah lama dpt buku ni dari klinik.  Ini adalah buku yg ke 2.  Buku yg memula dulu ntah mana aku campakkan...Ada sorang doktor bagi suh aku kurangkan berat badan dgn cara yg sihat berpandukan buku ni.  Jujurnyer aku masa memula dpt buku ni, aku baca jer, haram jadah aku tx tahu nak buat apa...sudahnyer aku simpan jadikan pekasam...
Tup-tup semalam aku terbaca kat satu blog ni...cara2 utk mengurangkan berat badan dgn cara yg sihat.  Aku baca sumer lah...barulah aku paham kekdah nak menggunakan buku ni...hehehe.  Terima kasih bdaria.  Tu jugaklah salah satu kebaikan blogwalking ni...hehehe..
 Soooooo...pagi ni dgn azam dan semangat yg berkobar2 aku pun mencarilah balik buku ni.  sib baik jumpa dan masih dlm keadaan yg baik...aku mmg dah bersemangat dah nak mula hari ni jugak..tx nak dah tangguh2...tup2 kawan aku telefon..'awak nak popia ngan samosa tx?  ada charity sales lagi'  eeeee....kacau betul lah...org baru nak diet...'ambiklah, sedap tau...kita dah makan...' alaaahhh tx payahlah nak diet2...awak ok jer...ayat pujuklah tu!

Nak tx nak, aku belilah jugak, sbb charity kan(alasan...) . mulanyer aku nak beli popia jer dua keping = 182 kalori, dipaksanyer pulak aku beli samosa(91 kalori) + lagi 2 popia kasi habis katanyer...aaargggghhhh sabar jerlah akuuuuuuuuuuu.....dah berapa ratus kalori disitu.....

Lunch pulak, aku makan mee goreng(510 kalori)..waaahh dah beribu riban kalori aku...kalau cam ni, bilanyer nak diet! Tolongggggg....

Semangat..semangat...bangunlah semangat aku....!!!

1 ulasan:

  1. Nak diet????? mimpilah.... nanti gi pandan ada org belanja makan kat GEM ker kat restoran arab ker kat sate station ker, tibai jugak......

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails