30 November 2010

Twinkle Twinkle Little STAR

tq to google
Aduhaiiii..tx tahulah aku nk cakap cam ner...perasaan bercampur baur...bengang dan sakit hati.  Ni bukanlah kali pertama aku naik kenderaan awam ni, dah beribu riban kali, ntah2 dah berjuta kali.  Dlm bulan lepas jer ntah berapa kali nama aku kat bawah garisan tak tau lah...hangin ok...bangun pepagi dengan harapan dpt jd pekerja contoh, tp bila sampai kat stesen lrt, aku kadang rasa cam nak patah balik pun ada...
tq to google
Kejadian seumpama ni, cam biasa sgt kalau time pepagi org sibuk nk gi kerja tu...kadang tu aku pun cam pelik gak, time aku sampai jer... ramai lak yg sampai sama...
tq to google
Tapi paling tx tahan pagi tadi, aku kira dah awal lah tu, dgn cuti sekolah lagi, tentulah semuanyer berjalan lancar...tapi sayang...tetiba rasa nak nyanyi...kat stesen tempat aku naik tu jer dah penuh org, aku dah syak dah, ni mesti tx ada train ni...adalah dlm 5 minit kot aku tunggu, 2 train dr arah bertentangan dah lepas, tp 1 pun tx ada yg patah balik lalu kat tempat aku nak naik ni...bila sampai jer train, yg kat dlm tu pun dah mcm sardin, kalau yg ada kat stesen tu masuk, tx taulah cam apa dah...tx nak lambat punyer pasal, bertolak2 jugaklah masuk, kasi mampat lagi isi 'sardin' ni...

Kat stesen2 yg di depan pun ramai yg menunggu, hanya 1 atau 2 org jer yg lepas naik...tu pun pintu dua tiga kali duk bukak tutup pasal tersepit ngan beg...
tq to google
Sekali train lipat cam gambar ni, mana nak pegang???  Dah lah tx ada train, sekali bila nak sampai kat stesen Chan Sow Lin boleh pulak annoucement tu kata 'next station is Bkt Jalil'...ooooohhhh tolonglah...TOLONGLAH....kalau hari2 cam ni, aaarrrgggghhhh.... bilanyer aku nak jadi pekerja contoh????muahahaha...

3 ulasan:

  1. dee pun penah tempuhi situasi ni masa naik monorel..mmg bengang je..samada kita keluar lebih awal..atau sis cari alternatif lain..

    BalasPadam
  2. memang tak tahan la menggunakan perkhidmatan mereka ni

    BalasPadam
  3. Dee/Azie-> lately ni jer dia org buat hal kan..tension sebenarnyer...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails