14 Disember 2010

Ke Sekolah 2011


Ni antara persiapan ke sekolah utk yasmin.  Dia mmg excited tahap maksima dah nak gi sekolah.  Hari2 duk tanya bila kena gi sekolah...katanyer dah bosan duduk rumah.  Alhamdulillah...moga berkekalan lah semangat dia ni.  Baju ni sepasang beli siap, lagi dua aku tempah, sebab hari tu cari kat kamdar tx ada size yg ngam dgn dia.  Tinggal nak carikan kain utk sekolah agama pulak. 

Tahun depan yasmin akan menjejakkan kaki ke alam persekolahan.  Aku pun tumpang excited gak, yalah anak pompuan katakan...masa eimran dulu lain, masa yasmin ni lain lak feel dia...en suami aku kata, mengada namanyer..muehehe...

Banyak benda nak kena siapkan rupanyer kalau utk anak pompuan ni.  Ngan tudungnyer, anak tudungnyer dan anak baju pun nak kena beli gak.  Alhamdulillah jugak sbb yasmin sendiri nak pakai tudung pergi sekolah.  Hari tu aku sajer test dia cakap tx payah lah pakai tudung(sbb susah pulak nak cari tudung selapis).  Terus dia jawab,'hissshh ibu, auratlah..'  tudung yg dia pakai tu mmg selapis, tp kain dia cam kurenggg sikit, tu yg aku tx suka tu.  Utk sekolah agama aku ingat nak carikan tudung yg ada awning jer.  Hari tu nampak ada jual kat pasar malam, bolehlah rembat utk sekolah agama, senang sikit dia nanti pakai sarung jer.  Dahlah aku tx ada nak siap2kan gi sekolah, cian kat dia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails