03 Ogos 2012

Bersahur Dalam Kegelapan Malam

Julung julung kalinya berlaku black out kat are rumah aku ni.  Maksud aku black out sebelah malam lah.  Kalau siang tu selalu kot!  Lebih kurang pukul 3 pagi aku terjaga, sebab rasa panas sekali tengok gelap gelita...kelam kabut kejutkan en suami.  Dialah duk cari lilin.  mujur juga memang ada lilin untuk anak-anak nak main bunga api...aku sibuk aje call TNB tanya apa masalah, berapa lama nak ada elektrik balik...dua tiga jam katanya...mak oiii lama tuh...
Qaseh tu bukan boleh panas, memang terjagalah dia.  Lepas tu merengek suruh kipas lah, suruh garu lah.  sudahnya aku suruh ayah dia bawa naik kereta pergi 7 Eleven beli roti ngan kaya.  Kebetulan pulak, masa tu lah gas nak habis...dugaan sungguh.  so bersahur hari ke 12 tu makan roti ngan kaya lorrr...romantiklah tu ada lilin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails