01 Mac 2011

Bulan Tiga

Hari ni 1hb March sama jugak ngan 1haribulan tiga.  ehhh..dah masuk bulan tiga lah.  Tapikan...tapikan...naper ya, anak saya tu masih nangis lagi nak pergi sekolah?  Nangis sedih yang amat...agaknya kalau saya mati mcm tu ke dia nangis ???  Dulu dulu masa pergi sekolah tadika tak ada pulak dia menangis mcm ni.  Masa cuti sekolah bulan 12 dia tx sabar2 nak pergi sekolah.  Sekarang bila dah pergi sekolah, menangis pulak...

Untuk sekolah kebangsaan, saya dah pergi sekolah.  Berjumpa dengan pengetua sekolah.  Cerita A-Z dengan puan pengetua.  Hasilnya, dia di tukarkan kelas.  Settle satu masalah. 

Kejadian kena tumbuk or buli kat dalam van pun dah selesai. 

Untuk sekolah agama, saya tak nak dah pergi sekolah jumpa pengetua.  Hasil siasatan saya sendiri dan soal selidik dengan yang empunya diri, masalah ITU tak setinggi KLCC.  Sebab?  Sayu hati waktu sesi IQRA pagi-pagi.  Kalau kena turn dia yang baca IQRA, lepas tu dia pasti akan menangis.  Kenapa nangis?  Tak tau, tiba2 aje rasa air mata dah keluar.  rasa sedih sangat...faham ke maksud ayat yang yasmin baca tu? tak faham.  itu maknanya bukan yasmin yg nangis, itu syaitan kat dlm badan yasmin yg nangis.  dia kepanasan  bila yasmin baca IQRA...tak per terus kan baca...kalau baca hari2 lagi bagus.  Lama2 nanti tx menangis lah, syaitan kat dlm badan dah habis keluar...boleh aku jawab cam tu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails