11 Mac 2011

Gelora Di hati Bunda

Tetiba teringat kat ada satu citer indon dulu yang anak dia duk panggil, bunda..bunda...
Yasmin masa kecik2 dulu terpengaruh gak ngan citer2 indon ni, tp mujur tx berlarutan sampai sekarang.

Yang buat aku BERgelora tu pasal Danial.  Lately ni, kalau dia nampak aku dah bersiap2 nak pergi kerja mulalah buat muka sedih.  Danial ni memang 'pelakon' handalan...dia tanya, bu nak gi aner?  dengan lemah lembutnya aku pun jawablah, kerjalah sayang...alaaahhh duk lah umah, adam nak dur umah ibu-(duduklah rumah, adam nak tidur rumah ibu...)  Part nilah yang aku paling lemah.  Kesian betul tengok dia masa tu.  Yalah, dia tengah tidur, bila kena kejut nak ajak gi rumah babysitter tentulah dia tx nak.  Ciannnn adam...

Selalunya aku akan peluk n dukung dia turun dr katil.  Manja2 lah kononnya.  Kalau qaseh nampak, harus menjerit budak pompuan tu...Terbaru dia bangun pukul 6.30 terus pergi kat sliding door, tengok luar.  Lepas tu dia mcm excited aje cakap kat aku, dah malam lah, jgn gi kerja...alalala...cian betul kat dia.  Tu subuhlah sayang, kejap lagi keluarlah matahari...sianglah jadinya.

Tapi budak kecik ni sonang baitu aje pujuk dia.  Bawa gi kedai mamak sebelum pergi kerja, ok lah dia.  Lepas tu elok aje duk bye2 aku nak pergi kerja.  Drama king kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails