04 Julai 2011

Cerita Qaseh

Mood nak update blog sudah datang pelan2, tapi gambar pulak tak ada.  Sebenarnya malas pulak nak ambik2 gambar ni.  Padahal banyak aje item yang nak di klik2.  Macam semalam masak lunch rendang ayam mak siti, dah siap masak terus makan, tak terfikir langsung nak posing2 dulu.   Minggu sebelum tu pulak, buat apam coklat, pun tak ambik gambar.  Yang ni memang tak ambik gambar pun, sebab tak jadi...kah..kah..kah...mcm mana nak jadi, aku tak letak soda bikabornat.  Bahan lain sumer dah ada, sekali tengok soda tak ada.  Arghhh hentam ajelah labu...rasa tetap sama cuma apam tu tak naik aje.  walaupun nampak benyek aje apam tu, tetap habis licinnnnnnn...

Lepas tu ada sekali minggu lepas masa nak update tetiba tak boleh masuk lak blogspot.  Kiranya nilah 1st time aku bermasalah ngan blogspot.  The next day tu sib baik dah ok.  Ternampak jugak kat status fb ciklinn, yang dia pun tak boleh masuk blogspot...ohhh ingatkan aku sorang aje...

tak syok pulak rasanya kalau n3 tak ada gambar.  kalau n3 tazkirah tu lainlah...letak jugak lah gambar budak kecik ni.  14hb June hari tu qaseh genap 2 tahun.  Boleh pulak aku lupa nak buat n3 pasal dia...hehehe keji betul...tak perlah qaseh ya...tahun lepas ibu dah susun gambar qaseh dari lahir sampaiiiiiiiii umur qaseh 1 tahun...tahun ni tak yahlah ya...kek pun tak ada utk budak kecik ni...cianlah dia...

qaseh sekarang ni dah pandai sangat nak gaduh2 sayang dgn abang danial dia.  masih pelat nak sebut 'danial'.  dia sebut 'nyel'..danial lak bahasakan diri dia abang adam..sbb dia pun tak pandai nak sebut 'danial'...apa aje yang abang danial dia buat, semuaaaaaaaaa dia nak ikut, panjat grill, panjat meja makan, lompat2 atas katil, main air dlm bilik air...segalanyalah.  Abang danial tu confirmed lah lelaki, awak tu awek...

Aku paling tak tahan kalau panggil qaseh, dulu dia jawab, ya mama...dia punya lembut tu, sampai kat lubuk hati aku yang paling dalam...skrg ni nak tau apa dia jawab kalau aku panggil...mbbbeekkk...macam kambing...ni ikut danial lah ni...bila aku marah, dua2 gelak mengekek2...langsung tak takut...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails