20 Julai 2011

Temasya Sukan SKKP

Sabtu lepas aku menggagahkan diri untuk hadir ke temasya sukan sekolah anak2 terchenta.  aku pergi lewat sikit dengan yasmin sebab dia kata dia tak masuk apa2 acara pun.  lewat pun tak lah lewat mana dalam pukul 8.30 gitu.  eimran dah pergi awal dengan kawan2 dia.
sampai aje kat pintu masuk sekolah, aku dah sibuk duk ambik gambar.  yasmin dah pot..pet..pot..pet...sib baik tak ramai orang kat depan pagar tu.   Tengah syok2 ambik gambar, aku di sapa oleh seseorang...ngeh..ngeh..ngeh...kakak sepupu aku rupanya - kak ram.  anak makngah aku.  lama tak jumpa dia.  nama aje duduk satu kawasan, pergi rumah dia..harammm...buat manis mulut, aku tanyalah, makngah sihat???  sihatttt...korang aje tak nak datang rumah...aku kena boldkan perkataan 'korang' pasal dia bukan tuju kat aku sorang, dia tujukan sekali pada aku dan keluarga aku...hehehe...aku tau keluarga aku juga ada baca blog ni...sila ambil perhatian... 

masuk aje pagar sekolah, mata aku melilau cari anak bujang aku tu.  sibuk aku suruh yasmin cari abang dia.  yalah...masa pergi pagi tu tak menyempat nak sarapan, jadi aku nak tanyalah dah sarapan ke belum?

Pihak sekolah ada jugak bagi muffin gardenia dengan mineral water untuk murid2.  Yasmin merenung muffin yang dia dapat, aku suruh simpan untuk danial dengan qaseh.
Eimran sedang menjamu selera dengan kawan2 kelas dia. aku dengar kawan dia tanya, mak ko ke? dia angguk kepala aje...pandanglah mak ko nak ambik gambar...hahaha sabar ajelah kan dengan eimran ni...


ni pun kawan kelas dia.  aku kenal yang baju kuning tu-edinal.  duduk satu jalan ngan kita orang.  dia sporting siap suruh aku ambik gambar dia lagi...
Budak ni mula2 kata tak ada masuk apa2 acara, sekali bila jumpa kawan dia, rupanya dia masuk acara lumba lari.  Dah datang lambat, cikgu gantilah dengan orang lain.  Lepas tu salahkan aku sebab pergi lambat!!???  sendiri punya acara pun tak tau ke???

First time jugaklah aku tunggu sampai habis acara sebab tahun ni eimran masuk acara tarik tali.  Sebagai ibu mithali aku kenalah bagi semangat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails