19 Julai 2011

Dinner @ home

Ni lauk dinner Jumaat lepas.  tempoyak colek, terung goreng berlada dengan sup daging.  sup daging ni aku beli masa lunch kat opis.  sedap pulak, terus tapau untuk anak2 terchenta.

 tempoyak baru
terung ni dah selalu gak aku buat.  kali ni aku letak perencah udang kering.  sedap gak.  resepi sendiri sesedap rasa aku aje.  terung tu aku bakar dulu atas kuali.  Aku letak minyak zaitun sikit aje.  sebab minyak zaitun aku pun dah nak habis...pakai minyak masak biasa pun ok jer...
sup daging ni memang sedap lah.  daging pun lembuttttttt aje...terselit2 celah gigi yasmin yang jarang tu...satu kerja pulak aku nak mengoreknya...tak perlah nak...janji korang nak makan...

1 ulasan:

  1. wah... sedapnya tempoyak & terung tu....best! Macam teringin pulak nak cuba hidangan begini...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails