01 Julai 2011

My Hero

Lama pulak tak story mory pasal eimran.  Hari tu aku buat n3 pasal yasmin bagi hadiah tu, dia cebik aje kat yasmin...hehehe. 
Hari Sabtu lepas aku ke sekolah dia orang ambik report kad.  Tapi pagi2 lagi aku dah keluar pasal sebelah pagi ada ceramah keibubapaan.  Ni 1st time aku berpeluang nak pergi dgr ceramah, kalau tahun2 sebelum ni, memanjang aje ada hal.  Tapi hal yang utama adalah tak orang nak jaga anak2 yang kecik2 kat rumah....

Okkkkkkkk...nak citer pasal perkembangan pelajaran anak2 bertuah aku ni.  Lepas dengar ceramah, aku terus zassssss pergi kelas eimran dulu sebab kelas dia kat tingkat 3.  Sib baik tak ramai lagi ibu  bapa yang datang, so cepatlah urusan aku beramah mesra dengan guru kelas dia.  Sementara tunggu turn tu, cikgu siap2 bagi report kad utk aku review dulu.  Aku
dah tahu kebanyakan markah periksa dia, so aku rileks ajelah.  Even sebelum pergi tu aku adalah tanya kat dia, dpt no. berapa.  Dia tak tahu pasal cikgu cuma bagi tahu murid yang dpt no. 1 sampai no. 3 aje.  Murid yang dpt no. last pun cikgu cuma bagi hint aje.  Aku tanya apa hint yang cikgu bagi?  Murid tu bawa bag sekolah warna merah hitam.  Kebetulan bag sekolah eimran warna merah...aku pun apalagi, terjeritlah...hahhh..abang ke yang dpt no. last?  tapi bag abang tak ada warna hitam...fuhhh ada kelegaan di situ...

Keseluruhan peratusan markah eimran adalah sederhana.  Yalah, aku pun tahu takat mana level dia.  So tak adalah terkezut sangat.  Tapi bila tengok tang kedudukan dlm kelas tu, aku cam tak caya aje.  Siap tunjuk kat yasmin lagi, biar betul abang ni...terharu pun ada jugak.  Nilah sekali dia berjaya mendapat kedudukan bawah 10.  sebelum ni ada jugak, tapi sipi2 aje..hahaha...

Antara komen cikgu yang tak dpt aku lupakan, nilah murid saya yang paling penyegan... seminggu cikgu kelas dia suruh dapatkan markah dari setiap guru matapelajaran yang di ajar, seminggu tu jugak dia duk simpan aje buku laporan adab belajar dia!  Seminggu tu jugak, setiap pagi dia bagi aku macam2 alasan tak nak pergi sekolah!  Sudahnya hari Jumaat sehari sebelum ambik buku laporan tu, terpaksalah cikgu kelas dia pergi temankan dia jumpa setiap orang guru tu...sabar ajelah ko ni bang...tu bukan penyegan namanya cikgu, tu tak ada self confident!!!

Lepas ambik aje report kad yasmin, laju aje aku balik rumah.  Almaklumlah tak sabar nak berkongsi kegembiraan ni dgn eimran.  Sampai aje kat rumah, aku terus cakap kat dia, abang, i'm so proud of you...dia pun blur2 aje...lepas aku tunjukkan report kad tu kat dia, dia pun sama terkejut...kah..kah..kah...Lepas tu terus aje dia cakap, lepas ni abang janji akan belajar rajin2 lagi...seeeeeeee...dia pun semangat lepas aku puji2..

Skrg ni pun dia dah masuk tuisyen malam dekat sekolah. Jadi untuk menyenangkan kerja aku dan dia, aku buatkan dia time table so that bila balik dari tuisyen tak payahlah nak buat kerja sekolah bagai. Macam mula2 hari tu, dekat pukul 11 aku kena temankan dia buat kerja sekolah...mengantuk giler aku...tapi bila dia cakap, terima kasih ibu temankan abang buat kerja sekolah...hilang rasa ngantuk aku...

ni muka dia pagi semalam.  hangin sebab tak ada baju sukan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails