11 Julai 2011

Sambal Ikan Bilis Tempoyak

Ni menu untuk lunch hari Sabtu lepas.  Dah lama teringin nak masak ikan bilis sambal ni, baru sabtu lepas berjaya.  Bukan apa, selama ni aku duk ingat stok tempoyak aku dah habis, rupernya dah bertukar bekas.  Lepas tu letak kat bahagian dalammmmmmmmm nun, manalah aku nak nampak.  Tapi skrg tak risau dah, stok tempoyak dah banyakkkkk...lepas ni nak buat patin masak tempoyak lak...terliuq dah ni...
Biasanya aku goreng garing ikan bilis ni.  garing2 baru syok...kadang aku makan aje ngan roti.  sedap jugak...macam ni, ada balance lagi masa makan malam, aku makan ngan roti aje.
Ikan kering ni kakak aku yang balik dari Sabah hari tu bagi.  goreng sekejap aje macam goreng keropok.  Sedap pulak.  Nyesal goreng 2 keping aje.  yasmin aje dah ambik satu.  satu lagi aku share ngan eimran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails