26 Jun 2012

Hi Tea @ Home

Sebenarnya aku nak buat entry pasal kenduri tahlil kat kampung minggu lepas.  Tapi cam mood tak mari pulak.  so masuk kanlah dulu minum petang kami hari Ahad lepas, sekembalinya dari kampung.  Ada sambal tumis ikan bilis yang teramatlah sedapnya hasil air tangan mak long shah alam aku.  Aku buatkan roti gulung letak sambal tumis tu.  lepas tu golek-golekkan dalam telur yang telah di kocok. Lepas tu goreng ler.  Agak-agak telur dah berubah warna, cepat-cepat angkat...tunggu sejuk sikit baru di ngap...sebelum tu bacalah bismillah...
Buat 7 ketul aje, cukup sorang satu.  Sekadar mengalas perut sementara menunggu makan malam...dasar malas kan...tak kuasa aku nak menggulung buat sampai 10...hehehe..sebab sambal tu memang dah sedap, di tambah pulak aku yang 'ter'rajin petang tu...menjadi-jadi sedapnya.  Tapi TETAP sorang seketul aje!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails