20 Jun 2012

Wedding Saudara @ Desa Kasia, Nilai

Aku asyiklah tersalah sebut...Kasia tu jadi Akasia...Akasia tu slot drama kat TV3 lah...Bapa kepada pengantin lelaki adalah pangkat bapa saudara kat kampung aku.  Hubungan adalah rapat...


Kita orang pergi lambat sebab kakak aku yang merangkap drebar aku kerjalah pulak hari Sabtu lepas.  Nak atau tak nak, suka atau tidak...kenalah dia ambil cuti setengah hari.  Dalam pukul 2 baru gerak ke Nilai dari rumah aku.  Sebelum ke Nilai, singgah lagi satu rumah kakak aku kat Mantin pulak, tukar kereta pergi satu kereta aje dengan dia.  Lagipun dia tahu jalan.
Namanya bersaudarakan, mestilah confirmed akan jumpa lebih ramai lagi sedara mara yang biasanya jumpa time raya aje.  Walaupun kita orang kira sampai dalam pukul 3 gitu, orang masih ramai lagi yang datang ke majlis ni.  Cuaca dahlah panas...asyiklah suruh anak sedara aku duk ambil air.  
Yasmin duk makan dengan Tok Chek(bapak sedara pengantin lelaki).  Aku pun hampir-hampir tak jumpa pengantin.  Kira nasib baik aje masa nak balik tu pengantin tetiba lak muncul kat pintu gerbang.  Masa tu aku dah nak balik sangat, so tak sempat nak ambil gambar pengantin.  Lagi pun pengantin lelaki aje yang ada, pengantin pompuan ntah kat mana-mana, tak nampak pun.
Ada juga kuih seri muka, talam keladi ngan bubur kacang hijau.  Aku sempat rasa kuih seri muka aje.  Sedap juga...
Kakak aku duduk meja lain..zoom ajelah dari jauh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails