27 Jun 2012

Kenduri Tahlil Part 3

Gambar masa kenduri ni bolehlah tahan banyak juga, tapi tak adalah sampai ribu riban.  tapi aku tak nak lah masuk kan sekali semua dalam satu entry...saja aje aku pecah-pecahkan.  takut nanti kalau masuk banyak-banyak sekali dia 'hang'...so sebagai langkah keselamatan, aku buatlah part by part.
Ikan siakap ni nak masak 3 rasa.  Yang ni akan di jadikan lauk untuk tetamu malam nanti.
Di lumur dengan tepung terlebih dahulu
 goreng terendam kaedahnya...
Goreng ikan kat luar rumah, orang yang dalam rumah tengah sibuk duk prepare makanan lain untuk makan-makan tuan rumah...ni ada yang buat moroccon saladlah, sate morocco lah dan green lamb.

 cucuq jangan tak cucuq
 ni pulak ala-ala kebab gitu
nilah green lamb tu..resepi step by step jangan di tanya...tak follow langsung. tau-tau dah siap aje...
 green lamb makan ngan moroccon salad
abang ipar aku yang penat duk goreng kue teow tengah menikmati green lamb, moroccon salad ngan roti.  Nampak tak air dia tu, tembikai + pisang...nampak kan...kita orang asyiklah makan.   sebelum tuh masak kue teow...habis...ada yang sponsored ABC-air batu campur..pun habis juga.  Yang ABC ni aku memang tak sedar ada, tengok yasmin ngan eimran duk minum, minta sikit.  Buat pulak tembikai + pisang blend tu, punnnn habis.  
Sambil-sambil makan tu, masak tetap masak untuk kenduri.  Kang tuan rumah konyang, tetamu tak makan apa lak kan...
Okey sambung lagi...sambil-sambil tu nanti aku selit lah iklan citer lain juga.  Kang ada pulak yang muntoh baca citer kenduri...

1 ulasan:

  1. Kenduri mewah ni Yati....siap ada kebab, akk suka kebab. Dulu selalu beli kt pasar mlm, sedap sgt.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails