26 Jun 2012

Kenduri Tahlil Part 1

Kelas tak cerita kenduri aku berpart-part...oh ya sebelum tu aku nak bagitahu, kenduri kali ni boleh juga dikategorikan sebagai kenduri makan-makan sedunia.  Apa taknya, dari pagi sampailah nak pejam mata...asyiklah makan..makan dan makan.  Ini pun ada beberapa makanan yang tak sempat aku nak ambil gambar.  Dah namanya kendurikan, sibuklah pulak nak menolong sana sini sinun...
Okayyyy...kenduri hari Sabtu seperti yang di rancang.  HariJumaat lagi aku dah cuti.  Bukan aku aje cuti tau...eimran, yasmin ngan danial pun cuti...dah nak balik pagi-pagi katanya...sudahnya pukul 12 baru gerak...yang ni tak dapatlah nak menolong sebab aku balik dengan kakak aku...tapi aku anak beranak dari pukul 8 pagi dah bersiap.  Sementara menunggu tu, dapatlah aku melelapkan mata selayang dua.  
Our 1st menu bubur kacang hijau dengan durian.  Mesti letak durian sebab sekarang durian dah gugur...Aku memang tak berapa nak suka makan bubur kacang hijau ni...tapi sesi memilih dan membuang apa yang patut sebelum di masak tu aku adalah campur tangan sikit.  Sambil tu bagitau jugaklah kat yasmin, masa kecil dulu ibu selalu tolong nenek tiap kali dia nak masak bubur kacang hijau nih...
Malam tu jugak kakak aku masak gulai tempoyak...my fav...gambar-gambar next entry ya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails