25 Jun 2012

Qaseh is 3

Teruk betul aku ni...boleh pulak lupa nak buat entry untuk Qaseh.  Actual date is on 14/6.  Tapi mujurlah dia kecil lagi..tak adanya dia heran nak sambut besday bagai.  Cuma kak Min dia aje yang duk remind aku suruh beli kek.  Kek pun tak ada sebab masa tu ayah dia masih outstation lagi.
 Qaseh with abang Eimran


Qaseh with ayah.  Ayah dia ni suka betul menyakat budak tu.  Suka sangat cium-cium dah lah qaseh tu bukan suka sangat orang cium-cium dia...lagi pulak yang bermisai...dah melalak leks aje dia pujuk...lepas tu tanya sapa buat...sapa buat...

cerita qaseh boleh baca disini dan disini..disini juga..last year pun aku lupa buat entry untuk qaseh...cianlah kat budak ni...
okay sekarang ni qaseh masih dalam latihan tak pakai diaper waktu siang.  malam kenalah pakai...aku belum berkemampuan nak bangun malam untuk atur waktu kencing dia..dasar pemalaskan...


Baru-baru ni aku perasan budak nit-nit aku ni tak boleh nak sebut 's'.  Maka kalau sebut nama sendiri jadilah Qateh...susu jadi tutu...sayang jadi tayang.  Ada sekali tu masa nak tidur aku suruh dia sebut ssssss...sssyyyyy...memang dia tak boleh nak sebut 's'.  Aku pulak bantai gelak kan dengan yasmin.  Nasib qaseh rileks aje senyum...


Sekarang ni kalau merajuk aje mesti cakap..qateh tak tayang ibu, qateh tayang ayah jer...kalau dia dengar bibik buka grill nak pergi ambil yasmin balik dari mengaji...satu row rumah aku ni boleh dengar raungan dia.  Kadang tu bibik kelam kabut balik sebab dengar dia meraung!  Lepas tu kan selamba aje dia sound sapa suruh tak bawa qateh!! 


Bab makan qaseh memang tak cerewet.  Tapi sekarang ni aku control sikit nak bagi dia makan ayam.  Hari tu naik ruam kat dada ngan leher dia...lepas tu gatal, apa lagi...melalak lah dia suruh aku garu.  Seminggu lah pun paling lama tak beli ayam...nampak clear lah sikit ruam kat leher dia tu...


Qaseh masih lagi BF...nilah anak aku yang paling lama menyusu badan.  Yang kedua jatuh kepada Yasmin.  Diikuti Eimran dan yang akhir sekali Danial.  Sekarang ni punyalah seksa nak suruh dia berhenti...bila aku jegil mata...mulalah nangis...ibu marah..ibu marah qateh.  


Doa ibu moga qaseh jadi anak yang berjaya di dunia dan diakhirat.  Sentiasa berada di dalam rahmatNya.  Ibu selalu doakan agar anak-anak ibu menjadi anak-anak yang soleh dan solehah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails