28 Jun 2012

Mata Kucing ngan Ceri

Buah tempatan ngan buah luar tempatan.  Betullah kan...ada ke orang tanam ceri kat M'sia ni?  Ker aku yang tak tahu???  Maaflah ya kalau ada.  Yang ni aku beli ciput aje, sekadar nak merasa.  Kawan aku sorang tu suka bebenor makan buah ceri ni.  Dia kata sedap...tu yang aku pun nak rasa.  Memang sedap ko...ada rasa masam manis.  Yang ni harga dia RM 5 - 100 gram.  Kalau ada yang besar sikit sampai RM 80 sekilo.  Tu pun selalu habis tau...Peminat ceri ni sanggup beli berkotak-kotak tau...
Aku ingatkan ceri ni yang macam buat kuih tu.  Kadang ada letak seketul kat kek kan... bukan yang tu...walaupun nama sama...
Nilah ghoper buah ceri yang aku beli semalam.  Banyak tu harga dalam RM 6/- Adalah dalam sebelas biji aje kot.  Boleh tahan mahal juga kan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails