27 Julai 2012

Cerita Abang

Anak bujang aku yang sorang ni, memang jarang nak enterframe kat blog aku nih.  Dah besarkan...baru baru ni, kaki abang terseliuh...kesian kat abang...ehhh aku rasa macam menulis novel kisah abang lak...hehehe


Hari tu kan ada senamrobik 1Malaysia, hahhh masa senamrobik tulah abang terseliuh.  Aku pun tak perasan mulanya...dia duk cakap sakit kaki...sakit kaki.  Aku ingatkan sakit kaki sebab main bola, ghopernya sebab senamrobik...


Yang dia pun duklah sapu minyak angin tetiap malam.  Kadang kalau aku rajin, aku tolonglah urut-urut kan kaki dia tu...menggelupur dia kesakitan.  Aku lak saja tekan kuat-kuat...jahatkan...
Lepas seminggu tak baik, baru berkesempatan bawa dia pergi klinik kita.  Itu pun dah lewat jugak, sebab menunggu ayah dia balik kerja.  Doktor kata bengkak lah...dah memang nampak bengkak pun, doktor kata lagi, jangan urut...dah seminggu aku duk urut...doktor bagi ubat yang kuat sikit...
Abang yang sakit, adik-adik pun sibuk sama nak masuk bilik doktor.  dia orang ni bukan apa, nak gula-gula aje lebih...Danial kat dalam tu jugak dia buka dan makan...


Hari tu aku ada tanya ngan abang cam mana kaki tu, sakit lagi ke?  dia kata ada kurang sikit.  Alhamdulillah...abang tu jangan culas makan ubat yang doktor bagi.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails