26 Julai 2012

Dugaan di Bulan Mulia



Kesian kat kakak yang menahan sabar tengok adik-adik sedap aje makan minum...sabar kakak ya.  Yasmin menahan perasaan tengok adik dia makan cokelat.  kenapa dia orang makan sedap-sedap? tak ada mananyer sedap cokelat tu kakak...sama aje yang kakak selalu makan tu...dia orang tu tak nak masuk syurga agaknya...Ya Allah kakak...dia orang tulah anak-anak syurga tau...nanti besar sikit mesti dia orang pun puasa macam kakak jugak...Hahh cam tulah lebih kurang dialog dia kalau nampak danial or qaseh makan depan dia...


Sejak puasa ni, yasmin langsung tak nak bawa duit belanja pergi sekolah.  Naper kakak tak nak bawa duit pergi sekolah?  mana tau nanti cikgu minta derma ke apa?  aku ni bercakap melalui pengalaman...ecehh..yalah tahun-tahun sebelum ni, memang ada jugak cikgu minta derma untuk anak yatim, so gunalah duit belanja yang aku bagi tu untuk derma, walaupun singgit tak per, yang penting ikhlas.  Kalau kakak bawa duit nanti kakak asyik teringat nak pergi kedai buku...muahahaha...bagus kakak...itu pun salah satu cara melawan nafsu... hehehe...dapat pahala jugak tu...


Aku kan dah belikan baju kurung untuk qaseh.  Tahun ni aku tak berkesempatan nak sopping mopping pergi beli kain ela sebab dari awal tahun hari tu, en suami kerja luar daerah.  Jadinya kenalah beli yang siap aje.  Untuk aku sendiri pun beli yang siap juga.  Tak kisahlah, sebab lepas tu aku nak tereban jadi kan baju kerja aje.  Beli yang murah-murah saja.  Untuk yasmin ni yang masalah sikit.  Dia kan ada sedikit besar, memang payah kalau tak di tempah.  Tapi dah last minit ni, manalah ada orang nak ambil tempahan lagi ya tak.  Bila dia tengok qaseh duk menggayakan baju kurung dia, mengalir airmata yasmin...alalalaa kesiannya dia...akan ibu usahakan jugak cari baju kurung untuk kakak ya sayang...hari tu dah beli, tapi memang tak ngam langsung ngan dia, sudahnya masa tukar tu tak boleh nak refund duit, nak tak nak kenalah aku ambik baju size aku...opppsss...aku nak cari baju kurung budak yang size plus plus...ada tak?  Bukan orang dewasa aje ada size plus plus kan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails