09 Ogos 2012

Bunga Api Lagi

Anak-anak aku ni tiap hari tau duk main bunga api.  Yasmin sanggup siapkan homework dia sebelum waktu berbuka.  Lepas maghrib laju-laju siap nak pergi mengaji.  Selalunya dia orang yang pertama sampai dan yang pertama baliklah kan
Sampai rumah aje terus sibuk cari lilin.  Danial dengan qaseh mengikut aje.  Dua orang tu pun sabar aje tunggu kakak balik dari mengaji.
Hari tu yasmin cerita kawan dia Melah(bukan nama sebenar)ada tanya, yasmin...awak nak kawan dengan kita ke atau awak nak kawan dengan Bedah(bukan nama sebenar).  Yasmin memilih untuk kawan dengan Bedah.  Sekali tu kawan dia si Melah tu terus cakap, kalau macam tu awak tak dapatlah hadiah dari London, bapak kita pergi London... helllloooooooo bukan ke amin dah dapat ole-ole dari London...apa yang nak di kisahkan...
Yasmin confius sekejap nak pilih mana satu...hahaha.  Aku cakap kat dia, kawan aje dengan semua orang, jangan harap apa-apa dari kawan-kawan tu...kawan kena ikhlas tau tak!

2 ulasan:

  1. hahaha, lawak la yati ni, kesian yasmin, nway baca yati tulis ingat nostalgia main mercun n tanglung kecik kecik dulu, anak kak su duk condo, x do la main morcun, balik kg baru pulun :))

    BalasPadam
  2. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails