26 Oktober 2010

Eimran

Ini kisah minggu lepas, aku tx ingat dah hari apa.  Kisah eimran-anak bujang aku yg no.1.  Semenjak dua menjak ni eimran mmg bermasalah nak gi sekolah agama.  dia bersenang lenang melepaskan van sekolah dia berlalu pergi, konon2nyer dia dah terlepas van.  Itu idea basi dah bang oiii...  ni bukanlah sekali dua dia buat cam tu tapi dah baaaaaaannnyyakkkkk kali.  almost tiap petang aku akan check samada dia gi sekolah ke tidak, nengok2 dia yg jawab call, bila tanya naper tx gi sekolah, tulah modal dia...sekali dua bolehlah aku maafkan, tp kalau dah byk kali...tiada maaf bagimu...

Nak jadi citer ada sekali minggu lepas dia tx pergi sekolah jugak, aku call dia yg jawab, hangin dah aku...terus aku tx mau dah cakap ngan dia...dia ni pulak, kalau aku buat diam ngan dia, mulalah dia rasa bersalah.  masa balik rumah pun aku tx cakap, nengok muka pun aku tx mau dah...mcm2 cara dia buat suh aku cakap ngan dia, siap bg hint kat yasmin lagi, naper ibu tx nak cakap ngan abang???hahhhh...baru dia tau...

Last sekali lepas aku dinner dia dtg kat aku tanya,  boleh tx abang nak tunjuk sesuatu?  aku ngan muka seriusnyer tanya kat dia, apanyer?  Teruslah dia tunjukkan buku dia ni, dan tanya apa maksud "good effort".  alahaiiiii...sejuk jap rasa hati aku ni...eimran...eimran...

Untuk membuatkan dia lebih teruja lagi, aku ambiklah gambar kerja dia ni.  Nanti kang dia kata aku asyik blogkan pasal yasmin jer pulak...tak adillah pulak kan...Hopefully dgn cara ini akan membuatkan dia lebih rajin nak ke sekolah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails