14 Oktober 2010

Jemput2


Ini menu sarapan pagi Ahad lepasMemula plan nak buat cam kak ayu s'pore tu punyer jemput2, tp bila aku check bahan, tx ada pulak ubi kentang.  Terus hilang mood nak masak....  tp aku tgk kat freezer ada jagung manis yg dah sebulan aku beli, kononnyer nak buat bubur jagung masa bulan puasa hari tu, tp plan asyik tx jadikkkkk jer...tu yg tx habis2 lagi jagung tu...hari tu separuh dah aku kukuskan, tinggal lagi separuh...
Tetiba jer terlintas kat kepala nak memandai letak jagung kat dlm jemput2 ni...so aku pun campakkan jer lah jagung tu...bila masak not bad jugaklah rasanyer...tp anak2 bertuah aku ni, kalau lain sikit mulalah buat muka pelik, tx nak makan...siap keluar2kan lagi jagung tu...cisss...kang aku boikot tx nk masak baru tau..!

kat dlm jemput2 tu aku tetap letakkan udang geragau jugak tp versi yg kering.  ni pun satu hal jugak...en suami beli  udang geragau ni kat tesco lepas raya hari tu. tp bercampur ngan ikan bilis + kepala ikan bilis sekali...leceh betul nak mengasingkan...

So...jemputlah makan jemput2 saya...

3 ulasan:

  1. cian mama,jgn ler boikot,akak selalu buat cucur jgg pebret anak2

    BalasPadam
  2. sabar yati, sabar. Layan je le kerenah depa tu! Dah besar nanti ha taulah, kesunyian lah macam saya.

    BalasPadam
  3. hahaha..bawak bertenang yati..hehe
    jangan boikot..biasalah anak2 akak pun sama juga, kalau rasa lain aje sikit dah tak nak makan..terpaksalah akak yg habiskan..itu sebab aku mulat..hehehe

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails