16 Oktober 2010

Ketam Goreng Biasa


Aku goreng ketam ni rasanyer seminggu yg lepas.  Ini kes terliur tgk ketam kat blog hana..balik kerja terus singgah pasar tani, mmg ada ketam pun, terus jer sambar 4 ekor...mengikut petua org2 tua, kalau nak beli ketam kena tunggu bulan penuh, sbb masa tu isi ketam mmg byk.  Aku mmg selalu praktikkan petua ni.  
So far mmg betul, aku akan beli ketam time bulan penuh jer...baru puas makan...

Ketam ni, goreng gitu jer - kunyit + garam.  Masa kecik2 dulu, aku tx suka makan ketam ni, sbb dahlah susah nak mendapatkan isinyer tu, tau jerlah kulit ketam kan keras, lepas tu dapat isi ciputtttt jer...tx berbaloi langsung...tp sejak aku dah tahu petua td, mmg berbaloi2 aku beli ketam...tp tulah, anak2 bertuah aku ni, cam tx berapa nak suka mkn ketam...tp kalau tgk aku dah nak keluarkan isi ketam tu, laju jer mintak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails