08 Oktober 2010

Luvly Qaseh


gambar gelap sbb pakai hp murah

Skrg ni qaseh dah 1 thn 4 bulan...dah makin besar budak kecik ni.  Kalau aku balik, boleh dgr kat pintu pagar dia punyer jerit tgk ayah ngan ibu dia balik...sekali join ngan danial, maunyer satu taman aku tu dgr...

Kalau aku bangun pagi tu, mesti dia terjaga sama.  Kalau mengantuk sgt baru dia tidur balik, kalau tidak mmg dia akan ikut jer aku ke hulu ke hilir dlm rumah pepagi tu...dah lah nak cepat, asyik nak terlanggar dia jer..cian qaseh...

Lagi satu perangai qaseh sekarang ni, dah pandai nak suruh bawak round dulu sebelum kita org gi kerja.  Ni ayah dia lah yg mengajarnyer...kalau tx dulu dia ok jer nak bye2.  Ada sekali tu, dia bawa danial pusing sekali di angkutnyer qaseh, dah lah budak kecik ni nak suh bawak tiap pagi.   Kalau tx lambat mmg en suami akan bawak dia round dulu, baru gi kerja, tp kalau dah lambat tu, minta maaf jerlah ya, qaseh...

Lagi satu aku perasan qaseh ni kalau makan, lebih kurang kakak dia yasmin.  mmg ada potential nk jd cam yasmin...mmuuaahhahaha...pantang nampak org makan, mula lah dia menghulur tangan, nak...nak...nak....aku kadang tu takut gak nak bagi, mana tau kot pedas lak kat tekak dia ke, tp aku tgk dia ok jer telan sumer benda yg aku suap...perut dia dah sebati kot...

Dia juga dah pandai naik angin n merajukkk...kalau aku haipppp sikit pun dah nak nangis. 'cembeng' pun ya jugak...Kalau aku pegang diaper, laju jer dia baring tahu aku nak tukarkan dia punyer diaper.  Sampai skrg ni qaseh masih lagi breastfeed walaupun siang hari dia minum botol.  Kadang2 tu walaupun dah minum botol, dia still nak breastfeed gak...ishhh tx kenyang2 budak kecik ni...

1 ulasan:

  1. Seronok ya yati melayan kerenah anak2. Saya dulu masa anak2 kecil macam tulah sebelum pergi kerja. Penuh dlm kereta round2 keliling taman. Sekarang dah besar2 dan berjauhan saya pula yg kerinduan dan teringatkan masa mereka kecik2.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails