26 Oktober 2010

Sukan Tahunan Yasmin

Masa balik lepas dinner kat al-rawsha tu, hujan turun renyai2...aku dah pesan kat yasmin suh tidur awal sbb esoknyer dia ada sukan tahunan.  Ni pun aku baru tahu hari Jumaatnyer.  Dlm surat tulis 24 Nov, tp yasmin duk sebut hari ahad ni...means 24 Oct.  Balik kerja tu, aku call lah cikgu dia tanya, ghopernyer sudah salah tulis, dan dia org pun tx perasan bulan nov...kenalah cikgu tu sms kat semua ibubapa bagitau 24 Oct...Kalau bulan nov bagus sgtlah, sbb on the same day tu sekolah agama eimran pun ada buat karnival gak.  so mmg aku bz ahad lepas. 

Nasib baik karnival sekolah eimran tu sampai kul 3 petang n sukan sekolah yasmin lak habis dlm kul 10.30 pagi.  so aku pergi sukan yasmin dululah.

Cukup senang nak mengejutkan yasmin pagi tu, terus melompat bangun...dia asyik tengok jam jer sbb aku lambat bersiap...aku pergi berdua jer ngan dia, sbb danial tx bangun lagi.  qaseh pun kena tinggal jap, kejap jer, lepas tu tengok dah terpacul kat padang...

 muka sedih kena tinggal ...
 semangat tu...

 Masa ni hujan dah turun renyai2.  dia org berteduh bawah khemah...acara sepatutnyer bermula pukul 7.45, tp disbbkan hujan pagi tu, acara bermula dekat pukul 9 jugak.  Aku siap boleh balik rumah lagi, sbb qaseh dah nak tidur...bila aku dtg semula, baru nak start. Itu pun tx habis semua acara dipertandingkan, sbb kesuntukan masa-akan di sambung waktu sekolah nnt.  Sebab ramai yg nak pergi ke karnival sekolah agama lak...
 Pengerusi majlis tgh berucap
 bawa bola pingpong dlm sudu utk murid 5 thn
 junjung pundi kacang
berbaris nak gi ambik hadiah

Yasmin ada 3-4 acara yg dia sepatutnyer masuk, tp dah tx sempat, dia dpt masuk 1 acara jer.  Yang lain tu akan di buat kat sekolah jer...acara yg dia masuk hari ahad lepas, acara memancing ikan.  pasukan dia dpt no. 3...

Tahun lepas masa sukan sekolah dia, aku tx pergi sbb masa tu baru bersalinkan qaseh.  Jadi tahun ni, aku harus pergi...dah pergi punnnn....

Sekolah dia dah habis exam tu yg bergumbira tu...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails